العلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية

العلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية

تحميل نسخة PDF

تهدف دراسة الباحث ياسر عبدلله طبت إلى ضرورة مشاركة إدارة العلاقات العامة في إتخاذ صنع القرار في المنشأت الإعلامية، وتوفير أكبر الفرص لإدارة العلاقات العامة لاستخدام التقنيات الحديثة في عمليات الاتصال.

تركز الدراسة على واقع العلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية الكينية، ودورها نسبة إلى التطابق العملي بين المنهج العلمي للعلاقات العامة والدور الرسالي للمؤسسات الإعلامية.

استخدم الباحث المنهج الوصفي، وأدوات الإستبيان والمقابلة كأدوات أساسية للحصول على البيانات الأولية على عينة من المنشآت الإعلامية بكينيا في الفترة ما بين العامين 2012 - 2017. 

تنقسم الدراسة إلى أربعة فصول، الفصل الأول الإطار المنهجي، والفصل الثاني الأسس البنائية للعلاقات العامة، أما الفصل الثالث فخصص للتركيز على الأداء الإعلامي للعلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية، في حين شمل الفصل الرابع إطار الدراسة التطبيقي.

More Articles

American Journalism… An attempt to place it in context

The media has started to mirror the severe cultural and ideological division in American society, and with the transition to the next American presidential administration, it is imperative that the Arab journalist understands how media platforms can address critical societal issues.

Mohamed Moawad Published on: 22 Jul, 2021
Bias towards ideology at the expense of truth... Look for the reasons

Donald Trump’s election as US President in 2016 may have represented a key shift in the issue of ‘fake news’.

A picture of the author, Homam Yehya.
Homam Yehya Published on: 19 Jul, 2021
Glenn Greenwald explores how journalism can stop authoritarianism in Bolsonaro's Brazil

How can journalism stem the tide of rising authoritarianism? In his latest book, Glenn Greenwald tackles the thorny subject, drawing on his experiences investigating corruption in the Bolsonaro government in Brazil.

A picture of the author, Daniel Avelar, wearing a black and white checkered scarf.
Daniel Avelar Published on: 5 Apr, 2021